Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Men jeg tror jeg har lært meg forkortelsen som alle bruker.

Jeg følger ikke med i det hele tatt… Det jeg vet om det er at det sikkert er verdens hardeste sykkelritt. Nå har jeg vært på ett foredrag med en kjent syklist en gang som hadde syklet Giro de Italia, og det er kanskje værre? Han het… Pedersen? Han var i alle fall flink. Jeg tror kanskje TDF går over ca 16 dager. Jeg føler at de sykler om første mann til grønn og gule trøyer? Er grønn trøye etappeseier? Den som vant forrige dags etappe sykler med grønn skjorte? Eller? Og gul er? Han vant hele greia? Er det flere skjorter? Åssen skal man klare å følge med?

Er det sånn at alle sykler alle etappene? Åssen kan kroppen holde ut det da? Det høres jo helt sinnsykt ut om jeg skal si det sjøl. Men de gutta der er nok litt bedre trent enn meg. En dag med skikkelig 3-4 timers trening på meg og jeg er ødelagt.. Kall meg gjerne sprek!

TDF for lenge siden!

TDF for lenge siden!

Jeg vet det finnes en bok om TDF. Der står det, tror jeg, at under ett tidligere ritt var det en som tok toget for han var så sliten. Jeg har lyst til å lese den boka. Kunne faktisk godt hatt den i hylla mi, så det så ut som jeg var interessert. Føler at alle er det? Jeg drar på en fotballkamp i ny og ne, men klarer nok ikke se på tynne-gutta med lårmuskla sykle så langt.. HVER DAG gitt.. jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å følge med? Noen bryter, de ramler og det er jo så sinnsykt mange med? Hva gjør syklistene om de må på do halvveis opp ett fjell? Ok, jeg kan ønske meg boka, men jeg klarer foreløpig ikke å late som jeg er interessert. Godt vi ikke er like. Kanskje jeg ville bli mer interessert hvis jeg hadde fått det inn med t-skje via boka?

Jeg mener å si at den siste etappen går på Champ Elyssè i Paris. Gutta spretter bortover på brostein og kjører opp og ned gata.  Det er greit. Første mann i mål! – Beklager, men jeg kommer nok til å gå glipp av det i år -også! Men i motsettning til GP så heier jeg på Norge her da!! 🙂

Comments on: "Jeg følger ikke med på TDF" (3)

  1. Tour de France er nesten verdens største idrettsbegivenhet, tøysa ! Alle burde blitt tvangfora med denne idretten – fantastisk mye bedre enn utrolig mange idretter.

  2. Undrende said:

    Ha, ha! En deltager i TDF tog toget! Da burde det heller hete RDF – Rail de France. 🙂

  3. veronica365 said:

    HÆHÆ!!!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

