Overskriften…

Når vi er inne på WordPress og skumleser en hel haug med blogger, hva er det første man ser? Jo – overskriften. Det er sikkert ikke bare jeg som ser på listene over de hundre mest leste bloggene akkurat nå.

Hvis den inne holder «Pule», som en blogg har gjort nå i flere omganger, blir den lest. Om det står «takk for alt» blir den lest. Dersom overskriften sier deg noe om at dette er trist, jeg gråter, noen er død, skadet, syk eller borte, da leser vi. Om du forstår at det handler om feks en tabbe noen har gjort og skikkelig driti seg ut, da leser vi. Dersom det er hun som skal bli Norges mest kjente blogger som står bak, er spiller det nesten ingen rolle hva det står i overskriften. Det er bare det at det er «henne».

Jeg har egentlig aldri tenkt så veldig mye over tittelen på innleggene mine. Jeg bare skriver.  Hvis jeg nå ser på det så kan man jo lure. Innlegget som heter Krakow,  handler forsåvidt ikke spesielt mye om Krakow.

Jeg har skrevet «Jeg schkal bare ha…!!», hadde den het; Snakk om å drite seg ut i fylla, så hadde den sikkert blitt lest av enda fler.  Innleggene jeg har skrevet om  Besseggen er de som blir lest mest i følge statestikken min, men det er sikkert fordi det er 30 000 som går Besseggen pr. sesong, og minst hundre av dem har internett 🙂

Jeg har skrevet om viktige ting som Jentevakta og Lystig, det er blant noe av det som engasjerer meg. En er skrevet på oppfordring, og en på eget initiativ, med inspirasjon fra Norge Rundt. 🙂

Jeg lurer på hva jeg har lært? Jeg har jo slått opp en del informasjon her og der mens jeg har skrevet. Jeg husker at jeg faktisk ikke vet hvor lange sidene på pyramidene er, og jeg husker at Farrah Fawcett ble 62. Og jeg viste ikke at Kong Olav ligger i den grønne sarkofagen. Forholdsvis unyttig info. Nostalgi fikk jeg mange tilbakemeldinger på, her hadde vist flere kost seg med barne-tv fra lenge siden. Et morsomt innlegg kan kanskje være Førstemann!. ?Ett slitsomt innlegg er En gammel dame på 33? Og etter 131  innlegg har jeg faktisk TO som heter Skrivetørke? / Skrivetørke? Det ANTE jeg ikke en gang!? De starter nesten likt til og med!!! JØSS!!??  

Om bloggen min er morsom, interessant eller lærerrik? Det kan bare du svare på. Men for meg er det nå nesten morsomt å trykke på april eller mars og lese de gamle innleggene om igjen. Har du en mening så kom gjerne med den!!

Overskriftene mine sier nok ikke bestandig så  mye, og noen teasere er det sjelden. Kanskje skal jeg øve meg på å bli flinkere til det.. Kanskje.. jeg glemmer det antagelig.

 Da burde vel dette innlegget hatt overskriften; «Jeg dreit meg ut for sjefen» eller «Jeg skulle ikke tatt den siste cognacen»…

2 comments

  1. jeg har tenkt på det samme. Det er ikke sjelden de mest leste er de dårligste. Dine innlegg er meget bra – jeg er litt inhabil i saken – men de inneholder mye av hva du står for og mener og de inneholder ting man kan lære noe av. Alt er ikke interessant for alle – sånn er det. Skal du bli interessant for flere, må du fortelle absolutt alt som foregår i livet ditt, og da er kikker-tendensene så store i dette landet at du vil få mange lesere. Men kjernespørsmålet er jo igjen: Hvorfor blogger du ? Stå på – det nærmer seg nok å definere bloggen til noe spesifikt fremover – den kan neppe inneholde alt mellom himmel og jord hele tiden.

  2. Ja, man får bare vente og se om dette blir særlig mer konkret.. Jeg er spent sjøl jeg! 🙂 Takk for konstruktive meninger!

Legg igjen en kommentar

