Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Puddlador???

Krompen m/familie har skaffet seg ny hund!! Det er søtt da.. Det må avisene skrive om i disse agurk tider. De hadde forøvrig sikkert skrevet om det uansett..

Krisa blir selvfølgelig komplett når THE FAMILY velger å anskaffe seg en Labradoodle! For det er jo en blandingsrase! ÅI ÅI ÅI!!! NÅ går verden under. DET GÅKKE ANN Å K JØPE SEG EI BLANDINGSBIKKJE VEL!!?? Snakk om at krompe-familien ER en blandingsfamilie i utgangspunktet da.. Det blodet er ikke blått lengre uansett!

Men.. Labradoodle? For det første digger jeg simpelten navnet. Labradoodle? Stilig da! 🙂 Jeg vil jo selvfølgelig da tvert ha en Puddlador, men det er kanskje ikke mulig? Er det mora eller faren som er puddel? I hvilken blanding? Dette ønsker jeg sterkt svar på. Og mulig ei sånn bikkje, når jeg får stasjonsvogn. Den skulle het «Kåmmæra». Det er jo det man roper uansett.. 🙂

Bikkja til krompen og dama heter Milly Kakao. Det synes jo lang vei at det er en av unga som har fått velge! Mulig i fellesskap. Dyr kan liksom få hete alt mulig, så lenge de ikke har krone på hodet. Da må det rett i avisa, og det må diskuteres. Familien må stille opp med lyst tøy og posere i romantiske omgivelser i en park. – mens de ser ømt ned på sitt nye familiemedlem. Jaja.. Gratulere med bikkja! Klart det er moro!!

Men til bake til navn: katta til søstra mi het Bjørn Sverre Karl Johan Cramer. – det stod det til og med på postkassa. Han hadde Bjørn Sverre etter en gammel Flax-reklame. -Karl Johan fordi han skulle døpes i saft og vann, og cramer etter han i Seinfeld, grunnet skli-mooves på glatte gulv.

Katta til kusina heter Kaso, er forøvrig også et navn jeg ikke har hørt før, men mulig 5 åring som har vært døperen Johannes her. Katten til andre kusina heter Smula, og jeg er gudmor! Veldig stolt. Smula er det kuleste navnet jeg vet nest etter Kåmmæra. Katten til tidligere kollega heter Tyson. Kusina til mamma ble kalt Fru. Tyson fordi mannen hennes hadde rappa til en fyr i ild-sinne. Også utrolig stilig kallenavn, – dog ikke dyr.

Jeg har vært kattevakt for en katt som het Kjell Inge, og innrømmer at følte meg litt teit når jeg stod å plystra og ropte på «Kjell Ingeeeeeeeeee!!» Hunden vi hadde når jeg var liten het Albert Fjeldberg. Han vant juleduk i det store

Rabalder som liten

Rabalder som liten

julelotteriet på pleiehjemmet ett år. Bestemor hadde tatt lodd på bikkja på gården og han stakk av med 1.prisen. 🙂 Halve bygda var grinete. Han var også blandingsbikkje. -Puddel og kram snø.. Verdens beste hund!!

Nike & Puma <3

Nike & Puma ❤

Så har vi noen eksempler på de som har to dyr; da må man har par-navn som passer sammen. foreksempel kattene Kaos og Rabalder. Hundene Nike og Puma, eller Harley og Hoover. Veldig morsomt! Vil gjerne høre om flere kule dyre navn!

..Men om det er Labradoodle eller Puddlador; lykke til og vær snill med bikkja!!

 

VOFF…

Comments on: "Puddlador???" (3)

  1. Stakkars Mons er død nå – så ny kattefaen er nok på vei – på leting etter navn, da jeg tror 5-åringer er på banen før du får snudd deg om vi ikke er på vakt.

  2. veronica365 said:

    Kondolerer!! «Kåmmæra»???

  3. Line said:

    Jeg flirte godt av tidenes beste dyrenavn: Kåmmæra! Helt fantastisk, må være noen som kan ta det i bruk?!! Likte også å se for meg du rope «Kjell Ingeeeee», jeg ville tenkt «stakkars mann» med det samme. Særlig hvis du la til pusen på slutten,,, Ho ho…

    På trappa hos oss roper vi «Bajz»… den heter Bajazz, men blir fort forkortelser av sånne pusenavn. Bajz er vel faktisk bæsj,,, på svensk… De andre i oppgangen har også nye korte navn: sokkis = sokrates, jossi = josefine, doff el loff = doffen. Så keep it simple! Jeg tror Kåmmæra ville kunne bestå med sitt opprinnelige navn :)))

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

