Kan`ke stole på internett!!?

Man kan jo ikke det i alle tilfeller?? Føler stadig jeg leser til på nettet som man kan få litt krøll i panna av..

Jeg prøvde feks å sjekke hvor lange sidene på pyramidene faktisk er; -ett sted sier 230 meter, ett annet 180. Jeg skjønner jo at jeg nok har masse å lære når det gjelder å finne frem i syber space, men .. hallo? Gi meg et kurs da!

På sidene til Wikipedia står det: «Wikipedia er en encyklopedi på over 200 språk, som skrives av frivillige bidragsytere fra hele verden. Innholdet kan kopieres og brukes fritt. Vi begynte i 2001 og arbeider nå på over 13 millioner artikler, hvorav 220 604 i den norske utgaven på bokmål og riksmål.»

Ååååkeeei?? vil det si at hvermannsen (frivillige bidragsytere?) kan legge inn det de mener er rett? Hvem sjekker at wikipedia-informasjonen stemmer? At det ikke står ulik info på ulike sider? Jeg aner ikke, for har ikke satt meg inn i det, men hvis noen kan si til meg at det er Wiki som stemmer og ikke de andre sidene så skal jeg klare å slå meg til ro med det.

Wiki har en mottsettning av en side som er hakket morsommere; ikkepedia.org. Sjekk her: http://ikkepedia.org./

Siden fungerer som Wiki-siden gjør. Søk på hjemstedet ditt eller feks Lars Monsen. PS: du kan le deg i hjel.

På sidene til Ikkipedia står det: » Ikkepedia er en seriøs side, men alle kan redigere (viss du er registrert og logget in). Ikkepedia er for folk som ikke har annet å gjøre enn å skrive teite ting, men det er jo fint. Ikkepedia er verdens beste side såklart. Så det er lurere å bruke Ikkepedia enn Wikipedia,fordi wikipedia er bare tullball. Stort sett blir MacGyver, Chuck Norris og Jesus Hitler beskyldt for å ha gjort det meste i historien, og det er jo bra siden det er sant.» Det er en ufattelig festlig side..

 

Søren ikke sikkert du kan stole på denne bloggen heller…

2 comments

  1. Man kan ikke stole på noen lenger. Wikipedia er jo ikke et oppslagsverk som ikke blir sjekket for fakta, men det kan oppstå feil. Du får ta «Internett for dummies» del II 🙂

Legg igjen en kommentar

