Forunderlig

Det verste nå er at *knips* lang tid tok det meg å tenke på noe annet enn det jeg skulle. «Forunderlig» minner meg om Elvira Nikolaysen. Hun sier det på en sånn snodig-dialekt måte i sangen «Floden» med Bjørn Eidsvåg.
Men det er ikke det som er «Forunderlig».
Det er det overnaturlige som er det. Torsdager er den store dagen på kanal Fem. Da er det «sjette sans» med Colin Fry, så noe etterforsnkning hvor saken blir løst av klarsynte, så er det Studio Fem -på den andre siden. Så kan man legge seg og prøve å ikke innbilde seg at det står ei lett gjennomsiktig dame i gangen.

??? Spølekse??
??? Spølekse??
Jeg er litt svaksynt sjøl tror jeg.. Er i alle fall sikker på at det er mer mellom himmel og jord enn andre steder. Bare se på antall programmer om emnet? Det er både dokumentar og fiksjon. I forhold til for bare ti år siden, har det eskalert voldsomt. Jeg tror folk er i ferd med å «våkne». Jeg tror våre små underutviklede hjerner er i ferd med å innse at vi ikke kan være alene. Jeg tror mange er i ferd med å skjønne at dette kan ikke være bare dette! Snåsamannen kan hjelpe folk, det tror jeg. Jeg tror det finnes folk med mer utviklede sanser en Stoltenberg (både han gamle, eld-gamle og han unge). Og jeg tror det er en høyere makt enn paven.
Jeg tror vi en dag skjønner det. Og da tror jeg mange av de andre såkalte problemene verden sliter med vil forsvinne fordi de blei banale. Jeg tror vi burde være med glade i hverandre og verden.
Det er ikke et ønske, men jeg tror det. Heller ikke fordi jeg ikke stoler på vitenskapen, men fordi jeg TROR det. Sånn. Ferdig – katten er ute av påsan.
Jeg har tarot kort og jeg ser skikkelig skummel ut hvis jeg tar på meg lilla skaut og krummer ryggen litt. Negla mine er skikkelig lange og krokete og jeg lukter nok litt mugg. Under døra mi siver det ut røyk og det lukter salvie i hele oppgangen. Jeg tjener fett på mitt 829….. nummer og katta mi er svart… – og ute av påsan.
Nei da. Herremin.
Men jeg tror det. -det mellom himmel og jord. Jeg tror folk når de forteller om ting de har opplevd som de ikke kan forklare. Jeg tror deg hvis du sier at du har våknet av at «noen» ser på deg. Jeg tror deg hvis du har sett en difus skygge skli forbi, og jeg kan ikke forklare hvorfor stereoanlegget i stua mi skrudde seg på konsekvent når jeg var ute en periode? Helt til jeg sa; «Nå kutter du ut!!!».
Da blei det stille.

Har du opplevd noe du ikke tør si høyt?

4 comments

  1. Det var som søren! Du tror jo omtrent nesten cirka det samme som meg! Nifst! Rart du nevner dette med stereoanlegget. Jeg måtte dra ut kontakta til slutt. Slo seg på av seg selv til alle døgnets tider. Men, jeg er ikke redd. Ikke i det hele tatt! Overhodet ikke redd, serru. Skulle derimot anlegget slå seg på med kontakta ute, da – ringer jeg nok eksorsis… eh presten, eller Tom Strømnæss, kanskje? Vet du om TV Norges sentralbord er åpent om natta? 🙂

  2. Hei hei 🙂
    det sies at vi er inne i Vannmannens tidsalder og da kan det meste skje 😉 Hihi
    Må jo bare nevne at jeg også har tarotkort og har tro på at de kan gi et budskap. Vi lever i en tidsalder hvor matrialisme er en stor del av hverdagen. Vi jobber vett av oss for å ha råd til villa, bil, båt, hytte på fjellet osv. Men fler av oss har begynt å våkne. Jeg selv tyr til naturen og får ett aldri så lite åndelig påfyll der ute. man kommer mer i kontakt med seg selv og man kan også greie å ta inn andre «kontakter», kanskje? Bare en aldri så liten kommentar… Moro å lese bloggen din, Veronica 🙂 God helg 🙂

  3. Hey…vannmannens tidsalder…

    svaksynt…hehe hva er de de egentlig er..snakkes a

Legg igjen en kommentar

