SKOG OG MARK

skidag-015

Har du noen gang lagt deg inn på en av de «finn en venn» sidene som er den nye formen for dansekortet de hadde før i tiden? Jeg har gjort det.. Det som slo meg der var at 90% av menn beskriver seg selv med; «jeg trives godt i skog og mark.» Herrmin.. Akkurat som det er verdens største sjekke-triks? De resterende 10% (av de som faktisk har skrevet noe om seg selv) skriver så kjekt » det kommer mer her senere..

For min del; jada, det er greit med skog og mark, som forsåvidt bildet sier. Jeg har tatt det selv på en av årets skiturer. Og -bang! -der skrøyt jeg på meg skiturer flere ganger i året. Sannheten er at det er den første på bort-over-ski siden… eh.. 2004? Ski er som nevnt et annet sted her ikke heeelt min greie. Skylder på at det er fordi jeg er født på vinteren og fikk ski til bursdagen min støtt. Super sjalu på lille søster som er født i april og fikk sykkel. Som i SUPER-SJALU!

Gå en tur og kjenne frisk luft, høre stillheten og kjenne lukter, eller telt tur med venninne i festival-telt et sted i skogen hvor det ikke en gang er mobil dekning er også kult! Men jeg gjør det ikke hver helg. Og det kan da ikke være flaut å si at man ikke har granbar i håret 3 ganger i uka?  Jeg lurer på om det er det som er kriteriet for å «sjekke» på nett? Skog og mark?? Det er vel ikke flaut å si at man faktisk ikke er så kanon opptatt av frisk luft og helse? Det er greit å kjøre bil i steden for å ta bussen og heller ikke noe minus om man tar heis i steden for trapper? Er 90% av menn – som faktisk bruker tiden inne på nett for å finne dama i sitt liv – virkelig så opptatt av barnåler og maur?  Og vil man da ønske og finne den dama på internett og ikke ute i skauen eller på ei seter i Gudbrandsdalen?

Jeg sletta profilen min..

Legg igjen en kommentar

